Overzicht nieuwsbrieven
nieuwsbrief jrg7 nr 11
17-02-2018
“Om binnen te treden in het Rijk der Hemelen is het nodig om je te laten verrassen", aldus de paus. "Laten we ons, in onze relatie met de Heer, in ons gebed, verrassen? Want de ontmoeting met de Heer in de Mis is altijd een levende ontmoeting."
pdf
340 Kb.
nieuwsbrief jrg7 nr 10
09-02-2018
Om het Rijk der Hemelen binnen te gaan is het nodig dat we worden als kinderen: vertrouwen en intimiteit, als een kind bij zijn ouders; weten dat God zich jou herinnert, dat God voor jou zorgt, 'van keinds af aon'.
pdf
394 Kb.
nieuwsbrief jrg7 nr 09
01-02-2018
Paus Franciscus spreekt over de H. Mis om “een beter begrip te krijgen van het grote geschenk dat God ons heeft gegeven in de Eucharistie” en “te ontdekken of te herontdekken hoe Gods liefde door dit geloofsmysterie heen schijnt”.
pdf
395 Kb.
nieuwsbrief jrg7 nr 08
26-01-2018
“Het is van fundamenteel belang dat wij christenen de waarde en de betekenis van de heilige Mis goed bevatten om onze relatie met God steeds dieper te kunnen beleven”, aldus de paus. (...) Dat is de diepste zin van de heilige Eucharistie, dat is wat ‘dankbaarheid’ betekent: dankbaarheid voor God de Vader, de Zoon en de Heilige Geest die ons be-trekt en ons transformeert in zijn eenheid van liefde.
pdf
301 Kb.
nieuwsbrief jrg7 nr 07
19-01-2018

Dit weekend is de jaarlijkse Actie Kerkbalans. weer van start gegaan. De kerken in Nederland roepen hun leden op om het pastorale werk van hun lokale kerk te ondersteunen met een kerkbijdrage. Gelukkig doen velen van u dat al, waar wij ook zeer dankbaar voor zijn. Neemt u, wanneer de brief van Kerkbalans in de komende weken op de deurmat valt, alstublieft even tijd om na te denken hoe u onze Bijbelse en gezamenlijke missie (nog meer) financieel kan ondersteunen.

pdf
277 Kb.
nieuwsbrief jrg7 nr 06
12-01-2018

Sinds een aantal jaren wordt in Nederland, op initiatief van de Nederlandse bisschoppenconferentie, evenals in vele andere Europese landen, op of rond 17 januari de Dag van het Jodendom gehouden. De dag beoogt kennis over het Jodendom onder Christenen te bevorderen.

pdf
345 Kb.
nieuwsbrief jrg7 nr 05
05-01-2018

Wie er ook bij Jezus komt en hoe men ook is gekomen, één ding is zeker: na de ontmoeting met Jezus is hun leven niet meer hetzelfde. Zo aan het einde van de kersttijd is dat een mooie gedachte om bij stil te staan: hoe heeft Jezus mij eigenlijk aangeraakt toen ik bij de kribbe stond om zijn geboorte te vieren en met welke opdracht heeft Hij mij weer naar huis, de wereld in, gestuurd.

pdf
351 Kb.
nieuwsbrief jrg7 nr 04
22-12-2017

Christus, Gij zijt het hart van ons bestaan: Een hart dat klopt vol liefde en erbarmen; we voelen ons omhelsd door Vaders armen die Hij beschermend om ons heen wou slaan.

pdf
422 Kb.
nieuwsbrief jrg7 nr 03
15-12-2017
Het is bijna Kerstmis. Inmiddels is de kerststal van de Sint-Jan geopend. De Middag van Barmhartigheid is zaterdag 16 december en zondag 17 december worden diverse concerten gegeven. Het pastoraal woord gaat over Maria's "ja" tegen God. Hoe is het met ons "ja"?
pdf
374 Kb.
nieuwsbrief jrg7 nr 02
08-12-2017

In deze Adventstijd mogen we ons langzaam bewust worden hoe bijzonder Kerstmis is. De oneindige, eeuwige, allerhoogste God heeft u lief en daalt af naar ons aardse leven in de gedaante van een klein, sterfelijk en arm mensenkind. Hij treedt onze wereld, die mede getekend is door gebrokenheid en verdeeldheid, kwaad en dood, binnen. God deelt ons menselijk bestaan en is ons, door zijn eenvoud en kwetsbaarheid, op een maximale wijze nabij.

pdf
336 Kb.