Overzicht nieuwsbrieven
nieuwsbrief jrg6 nr 35
15-09-2017
Waar in de wereld nog wel eens geprobeerd wordt de vrede bruut af te dwingen, daar laat Jezus een heel andere weg zien. De weg van de vergeving. God wil dat zijn houding van vergevende liefde doorwerkt in onze samenleving. En dat begint al in de gezinnen
pdf
399 Kb.
nieuwsbrief jrg6 nr 34
08-09-2017

In het evangelie van vandaag doet Jezus een belofte die ons niet alleen met vreugde mag vervullen, maar die tevens een oproep is. “Waar er twee of drie verenigd zijn in mijn Naam, daar ben Ik in hun midden”, zegt Jezus.

pdf
367 Kb.
nieuwsbrief jrg6 nr 33
01-09-2017

Als christenen mogen we geloven dat God ons leidt in ons leven. Dat Hij als het ware een grondplan heeft voor ons leven. Dit laat Hij zien door Jezus Christus, die ons uitnodigt om een relatie met Hem aan te gaan.

pdf
411 Kb.
nieuwsbrief jrg6 nr 32
02-08-2017
Ook in augustus staat het parochieleven niet stil. Zo is er de overdrachtsmis in Rosmalen, de Engelse viering in de Sint-Jan, houdt de gebedskring Heilig Hart van Jezus haar maandelijkse bijeenkomst en geeft Antoine Bodar bij de inloopavond een lezing. Het pastoraal team vraagt aandacht voor het bijzondere weekend van 10 september.
pdf
441 Kb.
nieuwsbrief jrg6 nr 31
30-06-2017
In deze nieuwsbrief vindt u informatie voor de gehele maand juli. En er staat nog van alles op de agenda: een openluchtviering, picknick, feest van de Zoete Moeder, infoavond nieuwe katholieke basisschool en nog veel meer.
pdf
410 Kb.
nieuwsbrief jrg6 nr 30
22-06-2017
Hoe hij ook werd bejegend, voor Johannes stond vast dat God hem had geroepen, dat hij een dienende rol had. In de turbulente tijd waarin Johannes leefde, heeft hij moedig en vastberaden aan die roepstem van God gehoor gegeven.
pdf
424 Kb.
nieuwsbrief jrg6 nr 29
16-06-2017
Met paus Franciscus moedigen wij iedereen aan om “waar mogelijk elke dag” en “vooral te midden van de moeilijkheden van het leven” het Heilig Sacrament van de oneindige liefde van Christus en zijn barmhartigheid te bezoeken.
pdf
325 Kb.
nieuwsbrief jrg6 nr 28
08-06-2017
Reeds de H. Efraïm (ca. 306-373), diaken in Syrië en kerkleraar, schreef een hymne over de H. Drie-eenheid (zondag 11 juni) waarin hij een heel aansprekend beeld meegeeft. "Laten we, als symbool voor de Vader, de zon nemen, voor de Zoon, het licht, en voor de Heilige Geest, de warmte. Deze eenheid is meervoudig: één is gevormd uit drie, en drie vormen slechts één, groot mysterie en manifest wonder."
pdf
515 Kb.
nieuwsbrief jrg6 nr 27
01-06-2017
... Toch hoeven we niet veel verder te kijken dan in ons eigen hart om de H. Geest te leren kennen. Hij heeft ons immers, met name bij onze Doop en het Vormsel, zijn zeven gaven geschonken. Misschien ervaren of ‘ontmoeten’ we de H. Geest dus wel vaker dan we beseffen.
pdf
403 Kb.
nieuwsbrief jrg6 nr 26
25-05-2017
Tussen Hemelvaart en Pinksteren zijn we in afwachting van de beloofde Helper en Trooster, de Heilige Geest. Als die eenmaal komt, worden de apostelen, en wij hopelijk ook, in vuur en vlam gezet.  "Daarom is de Hemelvaart een belangrijke boodschap van hoop."
pdf
553 Kb.